Novinky

Návody-menu

Tipy a triky

Pluginy

- Aritmetic-info
- Aritm. - výrazy
- Aritm. - vzorce1
- Aritm. - vzorce2

Odkazy

Sklad materiálu

Návštěvní kniha

Forum

Aritm.plugin - vzorce1

 

Jednoduché vzorce

Autorem většiny vzorců je Benjamin Fournier

udělala jsem nějaké příklady. Jestli je chcete zkoušet se stasjným materiálem jako já, stáhněte si obrázky kostel , portrét a hnedy obr

 

bar slozka

Výběr barevné komponenty obrázku

Červená: I1*#010000 nebo I1 and #FF0000

Zelená I1*#000100 nebo I1 and #00FF00

Modrá I1*#000001 nebo I1 and #0000FF

Součty barev

Např: Součet červené barvy obrázku 1 se zelenou složkou obrázku 2 a modré složky obrázku 3

I1*#010000+I2*#000100+I3*#000001

nebo (I1 and # FF0000) + (I2 and # 00FF00) + (I3 and # 0000FF) . Dole jsou příklady, jak silně to závisí na pořadí obrázků

slozky1 slozky2 slozky3
jas

Zdvojnásobení jasu a umocnění barev

Zdvojnásobení jasu, (viz obr).

I1*2

Pokud chcete jas zvětšit o nějaký necelý násobek, použijte zlomky, destinné číslo není povoleno, např I1*3/2 Jas můžete i snížit, použijete-li číslo menší než 1, např: I1*1/2 (lze zapsat i jako podíl: I1/2)

Umocnění všech barevných složek, výsledek je děsně přesvícený

I1^2

Rozdíl obrázků

Rozdíl dvou obrázků - Získá se binární obrázek - tam, kde je rozdíl, budou bílé body, tam, kde je shoda, budou černé (dá se to použít třeba ke kontrole ztrát při ukládání obrázku) - viz obr dole - je to rozdíl obr1 a obr2, ty další se nebreou v úvahu). Kostel jsem zkopírovala a vylila jsem na tu kopii kostela oranžovou barvu a tam, kde byla, je to bílé

If(I1=I2,0,255) nebo If(I1<>I2,255,0)

binrozdil

Absolutní hodnota rozdílu obrázků

Rozdíl obrázků s výslednou barvou, použity stejné obrázky jako v předešlém příkladu, v rozdílu není bílá ale absolutní hodnota rozdílu bare. Ještě tušit, co to znamená a budu spokojená:

Abs(I1-I2)

absrozdil
prechod

Přechod šedé

Tohle asi těžko budete používat samostatně, bude to spíš součást komplexního vzorce ale je dobré vědět, jak to vypadá

Horizontální přechod šedé:

X(I1)*255/W(I1)

Nebo v opačném směru:

255-(x(i1)*255/w(i1)) nebo (W(i1)-x(i1))*255/w(i1)

Vertikální přechod šedi:

Y(I1)*255/H(I1)

Nebo v opačném směru:

255-(y(i1)*255/h(i1)) nebo (H(i1)-y(i1))*255/h(i1)

scrol1

Přeskládání pro tapety

přeskládání ze středu na rohy

Scroll(I1, W(I1)/2, H(I1)/2)

kosticky

Rozdělení na kostičky

základní vzorec (viz výrazy) je: Scroll(I1, -x(i1), -y(i1))
Ten rozdělí na 4 kostičky (2x2).

Jestliže chcete kostiček víc, např 4 do řady (4*4), zkuste to ještě vynásobit n-1 (kde n je požadovaný počet kostiček na řadu, viz níže

Scroll(I1, -x(i1)*3, -y(i1)*3)

sikmy

Šikmá deformace

progresivní posuny řady - základní vzorec (viz obr) vypadá takto:

Scroll(I1,Y(I1),0)

Dá se to trochu ovládat - když to chcete šikmé na druhou stranu, dejte -Y

Když to chcete míň šikmé, vynásobte to nějakým zlomkem, např: Scroll(I1,Y(I1)*1/3,0)

když to chcete víc šikmé (deformované), vynásobte to celým číslem, např: Scroll(I1,Y(I1)*3,0)

ta nula na konci je výškový posun, třeba Scroll(I1,Y(I1),100) posune základnu tak do půlky obrázku (je vysoký 200), přeroluje se to i na výšku)

alfablend

Alfablend

Je to mix dvou obrázků, kdy jeden přechází plynule do druhého. Není tu žádná přechodová zóna - přechod je na celé ploše výsledného obrázku.

AlphaBlend(I1, I2, X(I1), W(I1))

Zkoušela jsem si s tím různě hrát, schválně zkuste třeba AlphaBlend(I1, I2, X(I1), W(I1)/20) na mix kostela a hnědého obrázku. Nebo násobte I1 nebo I2 nějakou barvou (viz parametry)...

prolinani

Prolínání

Oba obrázky jsou po celé ploše stejně "viditelné". Překrytí je možno řídit, to jsou ty vzorce pro grafické upravy. Základní vzorec je 50 na 50:

(I1+I2)/2 nebo také avg(I1,I2)

Ten první tvar je lepší, protože se dá dál rozvíjet, např: (I1*40+I2*70)/100 znamená, že se vezme 40% poměr neprůsvitnosti z obr1 a 70% z obr2 tzn, že větší "vliv" má obr2. Zkuste si obrázky přehodit v pořadí - je to dobře vidět. Klidně by se to dalo zapsat i takto: (I1*4+I2*7)/10 - jde jen o ten poměr. Dělí se to, protože by to bylo moc jasné (z toho základního vzorce vyplývá, že by mělo jít o průměr, ten dělitel by technicky měl být součet těch poměrů u I1,I2. Čím je ten dělitel větší, tím tmavší bude výsledek.

Tohle je myslím dost důležitý vzorec, protože se tak dají simulovat vrstvy.