Vítej, Host. Prosím přihlaš se nebo se zaregistruj.
Forum k Photofiltre « Photofiltre « Užitečnosti a zdroje «  (Moderátor: Jitkara)Něco málo teorie
Stran: [1]
  Tisk  
Autor Téma: Něco málo teorie  (Přečteno 3749 krát)
Maw
Pomůžu, když budu vědět.
Global Moderator
Hero Member
*****
Příspěvků: 1088



WWW Email
« kdy: 23. 05. 2006, 19:50:33 »

Něco málo teorie

Počet bodů
   Nedávno  jsem někomu na fóru radil jak  si uložit svůj výtvor, aby měl patřičnou velikost pro uveřejnění na těchto stránkách (limitních  60kb). A při tom mě napadlo napsat trošku teorie o počtu bodů a výsledné velikosti obrázku.
   Počet bodů v našem obrázku si lehce spočítáme tak, že vynásobíme počet bodů vodorovně   počtem bodů svisle. Takže obrázek  o velikost 1024x768 bodů obsahuje 786432 bodů. Na počtu použitých barev pak závisí počet bajtů, který se pro každý bod obrázku použije. V RGB (16,7 milionu barev) to jsou 3B/bod a ve stupních šedi (paleta 256 odstínů šedi) to je 1B/bod. Náš obrázek např. 1024 x 768 bodů v režimu RGB vám zabere v paměti vašeho PC 786432 bodů x 3 bajty/na bod = 2359296 bajtů = cca 2,5 MB ! ! ! Obrázek, který vytvoříme v odstínech šedi (paleta 256) zabere v paměti vašeho PC 786432 bodů x 1 bajt/ na bod = 786432 bajtů = cca 0,8 MB !
Tato informace je důležitá k pochopení velikostí obrázku a také k následnému tisku. Pokud máme k dispozici jen BW tiskárnu pak tisk obrázku v režimu RGB je pustý nesmysl. S ohledem na počet bodů je výhodnější provést převod z RGB do palety 256 odstínů šedi. Tím dostaneme menší velikost výsledného souboru a máme zaručeno, že ve výsledném tisku bude vše, co jsme chtěli.
Další téma, které bych chtěl zmínit je práce s vrstvou. Určitě někteří používáte placenou verzi programu PhotoFiltre nebo máte PhotoShop. Při práci s vrstvou brzy zjistíte jeden ne zrovna příjemný dopad této činnosti. A to ten, že každá vrstva spotřebuje pro sebe část paměti vašeho PC. Pracujete – li například v aktuální vrstvě se souborem o velikosti 1,2MB (72dpi – režim RGB) tak přidáním každé další vrstvy zvyšujete nárok na operační paměť vašeho PC o téměř dalších 1,2MB. Velikost může být i menší, vždy záleží co na aktuální vrstvě máme vytvořeno. Když budete bez uvážení přidávat další a další vrstvy nastane situace kdy „vrstvy“ obsadí zbývající volnou část operační paměti vašeho PC a tím se výrazně zpomalí vaše PC. Východiskem je vrstvy slučovat, nebo zakoupit PC profesionální úrovně pro práci s grafikou. Ale většina z nás asi zůstane u osvědčeného slučování vrstev. Určitě je to lacinější.
Vám, kteří teorii ovládáte se omlouvám, že vás zdržuji a vám, pro které je toto všechno novinka doporučuji článek přečíst ještě jednou.
:eureka:
Zaznamenáno
sampa
Sr. Member
****
Příspěvků: 261


WWW
« Odpověď #1 kdy: 23. 05. 2006, 20:09:06 »

Já zase tyto teorie moc nečtu, nejlepší způsob jak sem vložit i větší obrázek, ale aby byl 800x600 p, to je optimální zobrazení pro wb stránky ,mně poradila jitkara. Způsob, který používá ona i já:http://photofiltre.suewebik.net/forum/viewthread.php?tid=156

Je to její odkaz pod názvemPoužití serveru typu Image-dream.

[Upravil dne 23-5-2006   sampa]
Zaznamenáno
Maw
Pomůžu, když budu vědět.
Global Moderator
Hero Member
*****
Příspěvků: 1088



WWW Email
« Odpověď #2 kdy: 23. 05. 2006, 21:10:27 »

No trošku si pleteš pojmy, ale to nevadí. To co popisuji jsou úplné základy. Myslel jsem, že to někoho bude zajímat, ale zbytečně se angažovat nebudu. Na to je můj čas moc drahý.
Zaznamenáno
Skupca
Hero Member
*****
Příspěvků: 609



WWW
« Odpověď #3 kdy: 23. 05. 2006, 23:07:52 »

Úsměv to teda vůbec nebylo zbytečný...až ty teď jsi mi srozumitelně vysvětlil,proč když spustím shop musím téměř vždy vypnout všechny spuštěný programy...speciálně to platí o ICQ...a když jedu podle tutoriálu z netu,neboť jsem novic,tak je pomalu nejlepší si tu stránku uložit a jet z toho...no dobrá rada,budu slučovat a moc toho pokud možno neotvírat najednou...na to je PF zlatej,když pátrám co bych,tak mám otevřenejch třeba deset patnáct obrázků....:embar:
Zaznamenáno
babrlinka
Newbie
*
Příspěvků: 13


« Odpověď #4 kdy: 27. 05. 2006, 23:59:40 »

Citace
Původně zaslal: Maw
Něco málo teorie

Počet bodů
   Nedávno  jsem někomu na fóru radil jak  si uložit svůj výtvor, aby měl patřičnou velikost pro uveřejnění na těchto stránkách (limitních  60kb). A při tom mě napadlo napsat trošku teorie o počtu bodů a výsledné velikosti obrázku.
   Počet bodů v našem obrázku si lehce spočítáme tak, že vynásobíme počet bodů vodorovně   počtem bodů svisle. Takže obrázek  o velikost 1024x768 bodů obsahuje 786432 bodů. Na počtu použitých barev pak závisí počet bajtů, který se pro každý bod obrázku použije. V RGB (16,7 milionu barev) to jsou 3B/bod a ve stupních šedi (paleta 256 odstínů šedi) to je 1B/bod. Náš obrázek např. 1024 x 768 bodů v režimu RGB vám zabere v paměti vašeho PC 786432 bodů x 3 bajty/na bod = 2359296 bajtů = cca 2,5 MB ! ! ! Obrázek, který vytvoříme v odstínech šedi (paleta 256) zabere v paměti vašeho PC 786432 bodů x 1 bajt/ na bod = 786432 bajtů = cca 0,8 MB !
Tato informace je důležitá k pochopení velikostí obrázku a také k následnému tisku. Pokud máme k dispozici jen BW tiskárnu pak tisk obrázku v režimu RGB je pustý nesmysl. S ohledem na počet bodů je výhodnější provést převod z RGB do palety 256 odstínů šedi. Tím dostaneme menší velikost výsledného souboru a máme zaručeno, že ve výsledném tisku bude vše, co jsme chtěli.
Další téma, které bych chtěl zmínit je práce s vrstvou. Určitě někteří používáte placenou verzi programu PhotoFiltre nebo máte PhotoShop. Při práci s vrstvou brzy zjistíte jeden ne zrovna příjemný dopad této činnosti. A to ten, že každá vrstva spotřebuje pro sebe část paměti vašeho PC. Pracujete – li například v aktuální vrstvě se souborem o velikosti 1,2MB (72dpi – režim RGB) tak přidáním každé další vrstvy zvyšujete nárok na operační paměť vašeho PC o téměř dalších 1,2MB. Velikost může být i menší, vždy záleží co na aktuální vrstvě máme vytvořeno. Když budete bez uvážení přidávat další a další vrstvy nastane situace kdy „vrstvy“ obsadí zbývající volnou část operační paměti vašeho PC a tím se výrazně zpomalí vaše PC. Východiskem je vrstvy slučovat, nebo zakoupit PC profesionální úrovně pro práci s grafikou. Ale většina z nás asi zůstane u osvědčeného slučování vrstev. Určitě je to lacinější.
Vám, kteří teorii ovládáte se omlouvám, že vás zdržuji a vám, pro které je toto všechno novinka doporučuji článek přečíst ještě jednou.
:eureka:
Zaznamenáno
Stran: [1]
  Tisk  
 
Skočit na: